5 apr. 2012

Mandelmjölk


Jag gjorde mandelmjölk för första gången nu i veckan. Jag tog inte bort skalet på mandlarna (stod inte i receptet) och jag vet inte om det var därför, men jag tyckte att det smakade för starkt av mandel. Samtidigt tyckte jag att det blev lite för vattnigt. Men med gröt gick det utmärkt att dricka/äta. Ska prova igen utan skal, tror absolut att det kan vara ett bra alternativ till vanlig mjölk! 

Recept finns det många av, bara att googla och välja det man tycker verkar bäst. 

3 kommentarer:

  1. Såg på tv att det är väldigt populärt i New York.. många köper nån slags påse att göra mjölken i, kolla råvarubutiken.se Glad påsk!

    SvaraRadera
  2. Låter spännande!Du kan väl lägga ut ditt recept på mandelmjölk!
    Glad Påsk!
    //Lana

    SvaraRadera
  3. Jag gjorde dn för ett tag senmen tyvärr så kliade det i halsen av den! Jag är pollenallergikeroch korsreagerar. Ska kanske testa cashewmjölk.

    SvaraRadera